Inhoud
Centraal tijdens de scholing staat de beroepstaak ‘Zorgdragen voor de zorgvrager op een verpleegafdeling met (risico op) bedreigde vitale functies’. Voor een volledig overzicht van kennis, vaardigheden en gedrag welke nodig zijn om deze beroepstaak uit te voeren verwijzen wij graag naar de dit document van CZO-Flex Level (een initiatief van NVZ en NFU).
Ons onderwijs sluit aan bij actuele ontwikkelingen in de gezondheidszorg en huidige visie op onderwijs. Wij werken intensief samen met de praktijkinstelling zodat de Professional In Opleiding (PIO) de praktische vertaalslag kan maken naar de eigen werkplek.
Omdat we geloven dat ieder individu de kennis op een unieke manier tot zich neemt besteden wij zorgvuldig aandacht aan de PIO als individu en bieden wij het onderwijs aan door middel van een breed palet aan werkvormen.
Voorafgaand aan de lesdagen bereidt de PIO zich voor door middel van bijvoorbeeld het bekijken van een webinar, het beluisteren van een podcast of het schrijven van een ‘case based discussion’.
Om de opgedane kennis uit de voorbereiding in de juiste context te plaatsen wordt tijdens de bijeenkomsten op school gebruikgemaakt van onder andere simulatietraining en interactieve opdrachten.
Het onderwijs wordt verzorgd door docenten die werkzaam zijn in de beroepspraktijk als (gespecialiseerd) verpleegkundige of als medisch professional.
Bijeenkomst 1:
Methodiek van het klinisch redeneren, inleiding zorgthema’s, Crew Resource Management (CRM)
Bijeenkomst 2:
Verdiepende colleges over respiratie en circulatie, afgewisseld met scenariotraining
Bijeenkomst 3:
Verdiepende colleges over neurologie en bewegingsapparaat afgewisseld met scenariotraining
Bijeenkomst 4:
Verdiepende colleges over farmacologie en ritme- en geleidingsstoornissen afgewisseld met praktische oefeningen
Bijeenkomst 5:
Psychosociale aspecten en toepassing/ herhaling van alle lesstof door middel van simulatietraining.
Sluit