Veelgestelde vragen betreft het verkorte traject Maatschappelijke zorg te starten in augustus 2022

Wanneer kom ik in aanmerking voor het verkorte traject?
Zie de voorwaarden voor toelating. Als er staat ‘Bespreken’ dan is een intake verplicht voordat de werkgever jou aanmeldt. De werkgever kan contact opnemen met Angela Uittenbogaard via [email protected] of 010 290 10 20. 

Wat wordt mijn lesdag?
Woensdag.

Wanneer is mijn eerste lesdag?
Deze informatie volgt binnenkort.

Hoe meld ik mij aan?
Je werkgever meldt je aan via deze site. Let er op, dat de werkgever je aanmeldt voor het verkorte traject en niet voor het reguliere traject. Dit kan Verkort anders zijn of Verkort 1-1,5 jaar, afhankelijk van de toelatingsvoorwaarden en eventuele intake. Wij adviseren om samen met je werkgever de aanmelding te doen. Er worden namelijk zowel gegevens van jou als van de werkgever gevraagd.

Wat gebeurt er nadat mijn werkgever mij heeft aangemeld?

  • De administratie verwerkt jouw aanmelding.
  • Je stuurt na je aanmelding in een mail naar [email protected] een ingescand diploma en cijferlijst in PDF (geen foto!) van je hoogst genoten opleiding.
  • Zodra wij dit hebben ontvangen, dan sturen wij digitaal een onderwijsovereenkomst (OVK) naar jouw privémail.
  • Zodra deze is getekend, dan sturen we de praktijkovereenkomst (POK) naar jouw privémail én het mailadres van je werkgever. Deze overeenkomsten dienen digitaal te worden ondertekend. Als alle partijen hebben ondertekend, dan krijg je een exemplaar automatisch in je mail.
  • Wij controleren of we alle gegevens compleet aangeleverd hebben gekregen. Als dit zo is, dan krijg je een mail van de ICT-helpdesk van Albeda, waarin je een studenten-emailadres ontvangt, om vervolgens je wachtwoord te kunnen aanmaken. Vanaf dat moment sturen we alles naar je studentenmail!

Hoe maak ik een wachtwoord aan?
Als het goed is heb je een mail van onze ICT Helpdesk ontvangen, waarin jou wordt verzocht een account aan te maken. Je gebruikersnaam is je studentennummer. Je studentenmail is dan [email protected] Je kunt dan zelf een wachtwoord aanmaken.

Wat als ik geen mail van de ICT of van de administratie heb ontvangen?
Check voor de zekerheid je Ongewenste mailbox en je Onbelangrijke mailbox of je Overige mailbox. Staat de mail ook niet daar in, mail dan naar [email protected] voor problemen met het aanmaken van je account en [email protected] voor administratieve zaken.

Hoe kom ik in mijn studentenmail?
Ga naar portaal.albeda.nl en log in met je aangemaakte account. Je ziet dan linksboven 9 vierkantjes. Als je daar op klikt dan zie je verschillende Microsoft apps, waaronder Outlook. Dit is je studentenmail. De informatiebrief wordt hiernaartoe gestuurd.

Wanneer hoor ik in welke klas ik ben geplaatst?
Je ontvangt een introductiebrief op je studentenmail. Hierop staat de tijd van de eerste lesdag en in welke klas je bent geplaatst.

Hoe kan ik zien of mijn werkgever erkend is?
Op www.stagemarkt.nl kun je zoeken naar de locatie waar je werkt of gaat werken. Je kunt dan zien of het leerbedrijf erkend is voor jouw opleiding. Je kunt alleen een BBL-opleiding volgen als het leerbedrijf erkend is voor jouw opleiding.

Wat is een SBB-nummer ook wel ID-nummer of relatienummer genoemd?
Dit is het nummer dat door SBB is gegeven aan de locatie waar jij gaat werken. SBB is de organisatie die erkenningen afgeeft aan leerbedrijven.

Hoe kom ik aan mijn leermiddelen?
Eind augustus ontvang je een informatiebrief. In deze brief is te lezen hoe je aan je leermiddelen komt.  

Heb ik een laptop nodig?
Een laptop of tablet wordt dringend aangeraden. Daarbij is het belangrijk, dat je device voldoet aan bepaalde eisen

Waar kan ik mijn rooster zien?
Zodra je in een klas bent geplaatst, kun je je rooster zien op www.albeda.nl/roosters of portaal.albeda.nl en dan naar Roosters. Wanneer het reguliere rooster in gaat wordt nog bekend gemaakt. Volg dus pas vanaf dat moment de website. Voor de eerste lesdag volg je de tijden die op de brief staan.