Studiehandleiding HM Leisure N4 2023

Studiehandleiding Hospitalitymanager Roompot

Beste student,

Welkom bij Albeda Travel & Leisure College. Wij vinden het fijn dat je voor een opleiding hebt gekozen bij een college waar ‘gastvrijheid’ en dienstverlening centraal staan.

Bij ons op school zijn de volgende kernwaarden belangrijk:

  1. Persoonlijk: Bij ons mag je rekenen op aandacht, respect en geborgenheid. Studeren en werken doen wij in een prettige en veilige sfeer waarbij verbinding, betrokkenheid en professionaliteit centraal staan.
  2. Ambitieus: Wij dagen iedereen uit om het beste uit zichzelf en elkaar te halen en bieden uitstekende mogelijkheden om talent optimaal tot zijn recht te laten komen. Er is ruimte en waardering voor eigen initiatief en vernieuwing.
  3. Verantwoordelijk: We doen wat we afspreken en zijn aanspreekbaar op ons handelen.

Je ontvangt deze studiehandleiding om inzicht te krijgen in jouw opleiding. Het is belangrijk dat je deze studiehandleiding goed leest. Er staan namelijk belangrijke afspraken in die je als student met Albeda en onze opleiding maakt. De studiehandleiding beschrijft wat je tijdens de opleiding leert en welke examens je moet doen om aan het einde van de opleiding te diplomeren. Je krijgt informatie over het beroep waarvoor je wordt opgeleid en over hoe de opleiding is ingericht. Er staat in beschreven wat jouw rechten en plichten zijn en hoe het zit met studievoortgang, bindend studieadvies en begeleiding. Er wordt uitgelegd hoe je je ziek of afwezig kan melden en je vindt er informatie over allerlei praktische zaken zoals roosters, vakanties, contactgegevens en opleidingskosten.

Aan het begin van jouw opleiding krijg je een studieloopbaanbegeleider/coach toegewezen om jou te begeleiden tijdens jouw opleiding. Met vragen kan je altijd bij deze begeleider/coach terecht.

Wij wensen jou een leerzame en plezierige tijd bij jouw opleiding

Met gastvrije groet,

Directie, onderwijsleider en docententeam Albeda Travel & Leisure College, Locatie Zuster Hennekeplein

Beroep

Beroep

De leidinggevende leisure & hospitality is werkzaam in bedrijven die gericht zijn op recreatie en vrije tijd.  De leidinggevende leisure & hospitality heeft een uitvoerende en leidinggevende rol. Hij werkt zelfstandig en in teamverband. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen werkzaamheden en resultaten daarvan. Hij is mede verantwoordelijk voor het bedenken, organiseren, uitvoeren en begeleiden van tal van activiteiten. Hij is medeverantwoordelijk voor de veiligheid van zichzelf, collega’s, omgeving en klanten/gasten. Hij legt verantwoordelijkheid af aan een leidinggevende.

Lees verder

Sluit

Opleiding (op school én in de praktijk)

Opleiding (op school én in de praktijk)

Tijdens jouw opleiding volg je theorielessen, krijg je praktijklessen, en zijn er keuzedelen. Ook ga je op stage. Als je doorklikt, lees je meer over uit welke onderdelen jouw opleiding bestaat.

De inhoud van de opleiding (kwalificatie-eisen)
Lees verder
 

Hoe hebben wij het onderwijs ingericht? 
Hier beschrijven we onder andere wat voor onderwijs wij jullie willen geven en aan welke voorwaarden dat onderwijs moet voldoen. Wij vinden bijvoorbeeld dat wij jullie onderwijs moeten geven in een realistische praktijkomgeving, in het publieke domein én binnen de school, zodat je theorielessen en praktijklessen op elkaar aansluiten. 
Lees verder
 

Beroepspraktijkvorming (stage) 
De opleiding die je gaat volgen vindt voor een deel plaats op school en voor een ander deel in de beroepspraktijk tijdens de beroepspraktijkvorming (stage). Deze twee onderdelen vormen één samenhangend geheel. Het uiteindelijke doel is om jou aan het einde van de opleiding op het niveau van beginnend beroepsbeoefenaar te diplomeren. 
Lees verder


De locatie 
Je volgt Zuster Hennekeplein, Rotterdam

Sluit

Studievoortgang, bindend studieadvies en begeleiding

Studievoortgang, bindend studieadvies en begeleiding

Voortgangscriteria, toetsen en bindend studieadvies
Binnen de opleiding volgen wij jouw studievoortgang. We kijken naar de vorderingen op het gebied van jouw studieresultaten en jouw beroepshouding.
Lees verder


Begeleiding
Je komt verschillende begeleiders tegen tijdens je studie. Zo zijn er docenten en studieloopbaanbegeleiders op school maar ook werkbegeleiders of praktijkopleiders die je begeleiden in je stage. Toch kun je ook begeleiding nodig hebben omdat er een aantal dingen niet zo lekker lopen in je leven en die invloed hebben op je schoolprestaties. Albeda vindt het belangrijk om jou die hulp te geven die je helpt om je diploma te halen.
Lees verder

 

Sluit

Examens en diplomering

Examens en diplomering

Om je diploma te behalen, moet je al je examens met een voldoende afsluiten. Lees hier wanneer je aan de examens mag deelnemen, hoe het zit met herkansingen, wat je moet doen om je diploma te behalen, etc.


Voorwaarde voor deelname aan de examens

Examenplan

Vrijstellingen

Rechten en plichten bij examinering

Diplomering en uitschrijving

Examenorganisatie

Sluit

Ziek of afwezig

Ziek of afwezig

Albeda verwacht van jou dat dat je aanwezig bent bij alle onderwijsactiviteiten. Ben je ziek of heb je een andere reden dat je niet aanwezig kunt zijn? De student kan zich ziek-/afmelden door te bellen tussen 08:00 en 09:00 uur. 
 
Naam verzuimmedewerker: Nathalie Hoogendoorn 
Telefoonnummer: 06-11215881 
Mailadres: [email protected] 


Indien je 18+ bent, informeer jij de verzuimcoördinator zelf.
Indien je 18- bent, dient je ouder/verzorger je afwezigheid te melden bij de verzuimcoördinator. 

Vergeet niet je naam, geboortedatum, studentnummer, klas en reden van afwezigheid te vermelden. Geef je het niet of te laat door dan wordt je geregistreerd als ongeoorloofd afwezig.  

De verzuimmedewerker zal jouw melding verwerken in SIS.  Wij vragen je zelf na te kijken of de melding correct verwerkt is en indien nodig contact op te nemen met de verzuimmedewerker. 

Lees verder

Sluit

Rechten en plichten

Rechten en plichten

Als student bij Albeda heb je verschillende rechten en plichten. Deze rechten en plichten staan in een aantal officiële documenten zoals:

  • Studentenstatuut
  • Studiehandleiding
  • Digitale gedragscode
  • Huisregels per locatie

Lees verder



Klik hier voor de gedragregels van de opleiding. 

Sluit

Roosters, vakanties, leermiddelen, kosten en contactgegevens

Roosters, vakanties, leermiddelen, kosten en contactgegevens

HIer vind je onder meer informatie over boeken en andere leermiddelen, over de kosten van je opleiding en de namen en gegevens van onderwijsleider, docenten, verzuimcoördinator en bpv-coördinator.

Lees verder

Sluit

Gegevens opleiding

Vastgesteld door:
Directie cluster Hospitality
Datum vaststelling:
juni 2023
Crebonummer:
25646
Niveau:
4
Leerweg:
BBL
Duur opleiding:
3 jaar