Rotterdam,
15
april
2021
|
08:17
Europe/Amsterdam

FunX en Albeda Next willen met samenwerking deuren openen voor jongeren

Op 14 april vond tijdens een live event de ondertekening plaats van een nieuw strategisch partnership tussen FunX en Albeda. Beide partijen willen met de samenwerking deuren openen voor jongeren en meer kansen op de arbeidsmarkt creëren. John Olivieira, bestuursvoorzitter Stichting G4-Radio (gedeeld merkeigenaar FunX): “Ik geloof sterk in verbinden en samenwerken. Met dit partnership zorgen we ervoor dat jongeren de juiste tools krijgen om hun doelen te bereiken en de beste versie van zichzelf te worden." Ron Kooren, voorzitter college van bestuur van Albeda: “De samenwerking met FunX zorgt voor nog meer verbinding van jongeren en studenten in onze prachtige, inclusieve regio.” Albedastudenten Sociaal werk Gerard en Chaymae vertelden tijdens het live event hun betrokkenheid bij de community Albeda Next en hoe belangrijk het is voor studenten dat er (online) events worden georganiseerd, waarbij jongeren in een open sfeer gedachten kunnen uitwisselen en zichzelf kunnen zijn. Chaima gaf aan dat ze bij Albeda Next heeft geleerd om haar stem te laten horen en minder onzeker te zijn.

Iedereen doet ertoe

Ron Kooren benadrukte tijdens de bijeenkomst dat we in een tijd leven waarin veel strijd gaande is en veel wordt gepolariseerd. Albeda en FunX zijn inclusief. Iedereen doet ertoe en mag er zijn: “Daarom vind ik het belangrijk dat we op onze school een beweging hebben als Albeda Next, waar studenten van al onze opleiding welkom zijn en actief mee kunnen doen met de events. En samen met de gave zender FunX kunnen we nog meer gave dingen doen voor onze studenten.” John Olivieira beaamt dit: “Jongeren hebben het op dit moment extra moeilijk. En iedereen kan wel een duwtje in de rug gebruiken.”

3 pijlers voor samenwerking

De samenwerking tussen FunX en Albeda richt zich op de volgende 3 pijlers:

Pijler 1: Samenwerking Albeda Next

Albeda Next organiseert (online) events met inspiratietalks en workshops voor studenten van Albeda. Hierbij staat steeds één van de 21e eeuwse vaardigheden centraal. Bijvoorbeeld een ondernemende mindset, mediawijsheid, samenwerken, digitale vaardigheden en netwerken. Op deze manier wil Albeda samen met FunX studenten inspireren en motiveren om, ook in coronatijd, zelf met deze vaardigheden aan de slag te gaan.

Pijler 2: Identity Talks - De stem van de jongeren

FunX en Albeda Next gaan gezamenlijk een reeks ‘talks’ verzorgen waarbij jongeren de gelegenheid krijgen hun stem te laten horen over allerlei onderwerpen die spelen in de maatschappij. De eerste Identity Talk vindt plaats op 15 april tussen 15.00 en 16.00 uur met als onderwerp Mental Health. Klik hier om hierbij te zijn of om later terug te kijken. Steeds meer jongeren kampen vanwege de coronacrisis met mental health issues en vinden het moeilijk om het hierover te hebben. Tijdens de Identity Talk wordt het taboe doorbroken middels een panelgesprek tussen studenten en rolmodellen.​

Pijler 3: Netwerken en Beroepspraktijk

FunX zet zich in om het stage-aanbod voor studenten van Albeda te vergroten. Daarnaast wil FunX jongeren verbinden aan haar netwerk van ondernemers en bedrijven. Bijvoorbeeld door samen met Albeda evenementen, programma’s of workshops op te zetten ter bevordering van praktijkervaring bij jongeren en de juiste matching tussen studenten en bedrijven.

FunX

FunX is een jongerenmerk dat met haar muziekformat, nieuws, cultuur en aandacht voor maatschappelijke onderwerpen een impactvolle rol vervult in het dagelijks leven van stadsjongeren.

Interessante links

Klik hier om het live event van 14 april terug te kijken (ongeveer 30 minuten).

Bekijk hier het filmpje over de samenwerking.Lees hier het persbericht

De samenwerking van Albeda en FunX is onderdeel van de Albeda-brede strategische programma’s. Voor meer informatie over deze programma’s kunt u contact opnemen met Gyzlene Kramer-Zeroual | programmamanager Strategie en Externe Betrekkingen | [email protected]