Meer info over de opleiding
De opleiding Medewerker secretariaat en receptie start met een algemeen deel: ondersteunende administratieve beroepen. Daarin maak je kennis met de twee mogelijke profielen: Medewerker secretariaat en receptie en Medewerker (financiële) administratie. In het algemene deel leer je zaken waarin je ondersteunende werkzaamheden uitvoert, zoals het archiveren van administratieve gegevens, het ontvangen van bezoekers, het beheren van een agenda, het bijhouden van voorraden of het invoeren van gegevens in een geautomatiseerd systeem. In het 2e jaar ga je je verder specialiseren in één van de twee profielen. Kies je voor Medewerker secretariaat en receptie, dan leer je secretariële werkzaamheden. Bijvoorbeeld hoe je gegevens verzamelt en verwerkt tot zakelijke teksten. En hoe je omgaat met het ontvangen van gasten en het verzenden van e-mails en van een bedrijf.
Het is heel belangrijk dat je overzichtelijk kunt werken. Daarom hebben we veel oog voor nauwkeurig werken en plannen. Tijdens de opleiding krijg je theoretische vakken zoals Nederlands, Engels, informatica en rekenen. Ook krijg je de keuzedelen ondernemend gedrag, ict basis of Spaans of Duits.
Praktijkervaring
Tijdens de opleiding Medewerker secretariaat en receptie maak je naast de reguliere lessen ook kennis met de praktijk. Zo zijn er de praktijkdagen, waarin je bijvoorbeeld bedrijfsbezoeken gaat afleggen en workshops volgt. Hierdoor krijg je een goed beeld van hoe jouw baan er in de toekomst uit kan zien. Deloitte, ING, KPN International en de gemeente Rotterdam zijn dynamische organisaties waar Albeda nauw mee samenwerkt. In het eerste jaar loop je ook stage.
Persoonlijke begeleiding
Tijdens de opleiding is er veel aandacht voor persoonlijke begeleiding. Dit gebeurt onder andere door gesprekken met studieloopbaanbegeleiders. Door goede begeleiding krijg jij de kans om het maximale uit je opleiding te halen. Ook is er ruimte voor het oplossen van problemen waar je tegenaan loopt.