Facilitaire dienstverlening basis

Vindt u het leuk om op verschillende fronten ingezet te worden? Vindt u het niet erg om te wisselen van taken? Wilt u catering combineren met gastheerschap, schoonmaak en toegangsbeheer? Kies dan voor de cursus Facilitaire dienstverlening basis. Na het volgen van deze cursus kunt u verschillende facilitaire werkzaamheden uitvoeren bij zowel profit- als non-profitorganisaties.

Inhoud

Inhoud

De cursus Facilitaire dienstverlening is breed georiënteerd. Dat betekent dat je straks op verschillende plekken binnen een bedrijf kan worden ingezet. Daarom krijg je tijdens de opleiding les in verschillende zaken. Je krijgt bijvoorbeeld les in catering. Zo kan je  straks een ontbijt, lunch of diner bereiden voor gasten en werknemers. Daarnaast leer je hoe een gebouw op een nette manier schoongehouden kan worden en wat voor vormen van onderhoud er zijn. Een facilitair medewerker verhelpt storingen en defecten. Tijdens de opleiding Facilitaire dienstverlening basis leer je wat de beste aanpak is in zo’n geval. Ook wordt er aandacht besteed aan calamiteiten.

Sluit

Doel

Doel

Na het volgen van de opleiding Facilitaire dienstverlening basis ben je breed inzetbaar bij organisaties en bedrijven. Je voert verschillende taken uit, waaronder het ontvangen van gasten. Je heet hen hartelijk welkom en kunt hun vragen beantwoorden. Ook kan je worden ingezet bij het verzorgen van de catering. Daarbij hoort bijvoorbeeld het klaarzetten van zakenlunches en -diners. Daarnaast zorg je voor een schoon gebouw dat representatief is voor klanten die over de vloer komen. Het gebouw is immers het visitekaartje van het bedrijf en het is dan ook belangrijk dat alles er keurig en schoon uitziet. Hier zorg voor dragen is een onderdeel van je werk. Als facilitair medewerker is het belangrijk dat je in elke situatie kalm blijft, ook als er bijvoorbeeld een brandalarm afgaat. Het is aan jou om bezoekers en collega’s naar de uitgangen te begeleiden en de rust te bewaren. Communicatie is een onderdeel van de cursus. Je leert om met iedereen binnen het bedrijf of de instelling uitstekend te communiceren. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden houd je natuurlijk rekening met de geldende hygiëne- en veiligheidsregels. Je zult alle werkzaamheden die je gaat doen na de opleiding Facilitaire dienstverlening basis uitstekend kunnen uitvoeren.

Sluit

Toelatingseisen

Toelatingseisen

Voor deze opleding is geen vooropleiding nodig.

Sluit

Praktische info

Praktische info

Na het behalen van het diploma Facilitaire dienstverlening basis kunt je doorstromen naar de 1-jarige opleiding Facilitaire dienstverlening 1 op mbo niveau 3.

Sluit

Lesdata

Lesdata

De opleiding duurt 1 jaar en bestaat uit 15 lesdagen van zes uur. Tijdens één van deze dagen neem je deel aan een excursie.

Lestijden: 9.00 – 16.00 uur of 13.00 – 20.00 uur. Elke 14 dagen vindt er een les plaats. Voordat de opleiding start ontvangt u een rooster met daarop een overzicht van de cursusdagen.

Lesdag: dinsdag of donderdag.

Startdatum: September (bij voldoende aanmeldingen ook in januari).

Deze opleiding wordt gegeven op een locatie van Albeda, maar kan ook bij jou in het bedrijf worden gegeven.

 

Sluit

Certificering

Certificering

Bij het goed afronden van de opdrachten en voldoende aanwezigheid van de lessen ontvang je een certificaat van Albeda.

Sluit

Aanmelden

Duur
1 jaar (15 lesdagen van 6 uur)
Kosten
Op aanvraag
Startmoment(en)
september 2021