Facilitaire dienstverlening basis

Vindt u het leuk om op verschillende fronten ingezet te worden? Vindt u het niet erg om te wisselen van taken? Wilt u catering combineren met gastheerschap, schoonmaak en toegangsbeheer? Kies dan voor de cursus Facilitaire dienstverlening basis. Na het volgen van deze cursus kunt u verschillende facilitaire werkzaamheden uitvoeren bij zowel profit- als non-profitorganisaties.

Inhoud

Inhoud

De cursus Facilitaire dienstverlening is breed georiënteerd. Dat betekent dat u straks op verschillende plekken binnen een bedrijf kunt worden ingezet. Daarom krijgt u tijdens de opleiding les in verschillende zaken. U krijgt bijvoorbeeld les in catering. Zo kunt u straks een ontbijt, lunch of diner bereiden voor gasten en werknemers. Daarnaast leert u hoe een gebouw op een nette manier schoongehouden kan worden en wat voor vormen van onderhoud er zijn. Een facilitair medewerker verhelpt storingen en defecten. Tijdens de opleiding Facilitaire dienstverlening basis leert u wat de beste aanpak is in zo’n geval. Ook wordt er aandacht besteed aan calamiteiten.

Doel

Doel

Na het volgen van de opleiding Facilitaire dienstverlening basis bent u breed inzetbaar bij organisaties en bedrijven. U voert verschillende taken uit, waaronder het ontvangen van gasten. U heet hen hartelijk welkom en kunt hun vragen beantwoorden. Ook kunt u worden ingezet bij het verzorgen van de catering. Daarbij hoort bijvoorbeeld het klaarzetten van zakenlunches en -diners. Daarnaast zorgt u voor een schoon gebouw dat representatief is voor klanten die over de vloer komen. Het gebouw is immers het visitekaartje van het bedrijf en het is dan ook belangrijk dat alles er keurig en schoon uitziet. Hier zorg voor dragen is een onderdeel van uw werk. Als facilitair medewerker is het belangrijk dat u in elke situatie kalm blijft, ook als er bijvoorbeeld een brandalarm afgaat. Het is aan u om bezoekers en collega’s naar de uitgangen te begeleiden en de rust te bewaren. Communicatie is een onderdeel van de cursus. U leert om met iedereen binnen het bedrijf of de instelling uitstekend te communiceren. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden houdt u natuurlijk rekening met de geldende hygiëne- en veiligheidsregels. U zult alle werkzaamheden die u gaat doen na de opleiding Facilitaire dienstverlening basis uitstekend kunnen uitvoeren.

Toelatingseisen

Toelatingseisen

Voor deze opleding is geen vooropleiding nodig.

Praktische info

Praktische info

Na het behalen van het diploma Facilitaire dienstverlening basis kunt u doorstromen naar de 1-jarige opleiding Facilitaire dienstverlening 1 op mbo niveau 3.

Lesdata

Lesdata

De opleiding duurt 1 jaar en bestaat uit 15 lesdagen van zes uur. Tijdens één van deze dagen neemt u deel aan een excursie.

Lestijden: 9.00 –16.00 uur of 13.00 – 20.00 uur. Elke 14 dagen vindt er een les plaats. Voordat de opleiding start ontvangt u een rooster met daarop een overzicht van de cursusdagen.

Lesdag: dinsdag of donderdag.

Startdatum: September (bij voldoende aanmeldingen ook in januari).

Deze opleiding wordt gegeven op een locatie van Albeda, maar kan ook bij u in het bedrijf worden gegeven.

 

Certificering

Certificering

Aanmelden

Duur
1 jaar (15 lesdagen van 6 uur)
Kosten
Cursusinhoud